Menu

050 317 16 15  brinsupport  contact  hulp op afstand

Servicedesk info

Hulp nodig?

U kunt uw vraag op verschillende manieren stellen aan Brin maar voor het melden van incidenten en wijzigingen gaat u naar Brin Support.

Heeft u al toegang tot onze online service- en autorisatiedesk? 

Ga naar brinsupport.nl

 

Geautoriseerd?

Middels de autorisatiedesk biedt Brin scholen de mogelijkheid om onze dienstverlening beschikbaar te stellen aan een door onderwijsorganisatie aangewezen persoon.

Van Brin wordt verwacht dat wij weten wie wat mag van de school. Kijk op de autorisatiedesk pagina voor meer info.

Openingstijden

Brin is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30-17:00 uur, bel 050-3171615 om te worden doorverbonden met de juiste afdelling.

Tijdens de kerstvakantie zijn wij van 23 december tot en met 1 januari gesloten. Vanaf 2 januari zijn wij weer via de e-mail bereikbaar, en vanaf 6 januari ook weer telefonisch.

Hulp op afstand

Met Hulp op afstand kan een medewerker van Brin meekijken op uw systeem om zo een storing op te lossen. U kunt deze functie alleen op verzoek van een medewerker van Brin gebruiken. 

Start TeamviewerStart Teamviewer
voor Windows of iOS

Uw IP-adres

Onze supportafdeling heeft in sommige gevallen uw IP nummer nodig, bijvoorbeeld om direct vanaf huis inloggen zonder firewall mogelijk te maken. Hieronder ziet u het IP nummer van het apparaat waar u nu op werkt:

Exit netwerkdrive script

Het werken met drive letters is niet meer van deze tijd en het oude script werkt niet meer. Werken met een URL is nu makkelijker als werken met een drive letter. Dit is wennen voor gebruikers want SharePoint werkt anders. Zij die deze verandering oppakken, merken dat er goed mee te werken valt. 

Het script werkt niet

In 2018 werd duidelijk dat het script om een drive letter te koppelen aan een SharePoint URL niet meer wordt ondersteund. Dit hebben wij aangegeven middels nieuwsbrief en ook aan iedere beller. Sommigen zijn extreem gehecht aan die drive letter. Er is een uitgebreid document beschikbaar waar in alle aspecten van werken in SharePoint versus werken via het drive letter script wordend toegelicht.

SharePoint werkt wel

Toegegeven: werken in SharePoint in 2019 is een stuk eenvoudiger geworden ten opzichte van 2018. Iedere week verandert er wel wat met de bedoeling om het functioneler en intuïtiever te maken. Aan de servicedesk is ook een kentering te merken. Als wij met enige effort van onze kant de gebruiker mee krijgen in het nieuwe werken, dan merkt deze direct het voordeel van het snelle starten van de PC op.  Verder is het een kwestie van even anders denken met als belangrijkste voordelen:

  • Het versturen van een bijlage met een e-mail kan gewoon met een URL en niet meer het bestand zelf. Dit betekent ook dat op deze manier grotere bestanden kunnen worden gedeeld via de e-mail. Het bestand wordt immers niet meegestuurd *.
  • Ook het aanmaken van een nieuw word document is andersom denken. Eerst gaan naar de plaats in SharePoint waar het nieuwe document moet komen en vervolgens daar het document openen. Veel makkelijker allemaal dan maar steeds te zoeken in welke map zit iets en op welke drive letter. 

* Als men echt veilig wil mailen buiten de school, dan hebben wij hiervoor ook de oplossing (link)

Deskundigheidsbevordering

Meer informatie is beschikbaar middels het document Werken zonder netwerkschijf. Als je als schoolorganisatie mensen wilt meenemen met wijzigingen en nieuwe features in de cloud, dan moet er ook worden nagedacht hoe  op een laagdrempelige manier in deskundigheidsbevordering kan worden voorzien.

Samen met Brin, investeren in onderwijs.

Meldingen op Brin Support

Brin Support is dé plek waar we met ons allen servicedesk meldingen vastleggen en bijhouden. Hoofdreden is dat er op eenduidige wijze logging van gebeurtenissen plaatsvindt.

In voorkomende gevallen kan middels Brin Support eenvoudig een audit trail worden geproduceerd. Dat is vanuit het onderwijs een toenemende vereiste met name bij autorisatiekwesties. 

Handleiding Brin Support

Werken met Brin Support is voor iedereen (die geautoriseerd is) eenvoudig. Daarbij is het essentieel dat het incident of verzoek duidelijk wordt beschreven.

Wij hebben voor u een korte handleiding vervaardigd met een duidelijke instructie:

Download de Servicedesk Instructie voor Brin Support

Ga naar brinsupport.nl en doe uw melding!