Brin draagt zorg voor de afhandeling van incidenten en wijzigingen in het kader van de servicedesk
dienstverlening welke beschikbaar wordt gesteld aan de geautoriseerde medewerker van de
schoolorganisatie.
Middels de autorisatiedesk biedt Brin schoolorganisaties de mogelijkheid om onderdelen van de dienstverlening, beschikbaar te stellen aan specifieke door onderwijsorganisatie aangewezen medewerkers. Van Brin wordt namelijk verwacht dat wij weten wie wat mag van de school.
De belangrijkste functie van de autorisatiedesk is identiteitenbeheer en autorisatiemanagement.
Naast autorisatie monitoring en coördinatie binnen afgesproken richtlijnen, kunnen in een aantal
gevallen -waaronder de initiële vastlegging, wijziging en verwijdering van eindgebruikeraccounts- autorisatieaanvragen zelfstandig worden afgehandeld door de autorisatiedesk.
Identiteitenbeheer en autorisatiemanagement
Mits het identiteiten- en autorisatiebeheer vanuit de schoolorganisatieprocessen wordt meegenomen, is
het evident dat de schoolorganisatie de toegang tot bepaalde informatie, die via de
beheerdienstverlening van Brin loopt, wil reguleren. Toegangsverlening is namelijk geen
toegangscontrole.
Voor identiteitenbeheer en autorisatiemanagement maakt de schoolorganisatie intern en met Brin
afspraken. Het kan gaan om (potentieel) gevoelige informatie zoals persoonsgegevens, afspraken
over configuraties met betrekking tot netwerkinfrastructuur zoals het draadloze netwerk of
instellingen met betrekking tot echt veilig mailen en meerledige verificatie.
Behalve afspraken over authenticatie- en autorisatie vastleggen is het van belang verantwoording
kunnen afleggen over de juistheid van autorisaties middels eenduidige wijze vastlegging van
gebeurtenissen middels een audit trail.
Meldingen en audit trail
Voor het melden van incidenten en wijzigingen voorziet Brin in één centraal aanspreekpunt middels
de servicedesk toepassing Brin Support welke is ingericht volgens beschreven reactie- en
oplostijden van de Service Level en Autorisiatie richtlijn. Deze werkwijze voorziet tevens in de audit trail.
De audit trail is een chronologisch overzicht van updates, wijzigingen en communicatie die na een
melding hebben plaatsgevonden en stelt de schoolorganisatie in staat om de volledige geschiedenis
van de voortgang van deze melding te bekijken.
Ga naar www.brinsupport.nl